طراحی,شهری,انجمن,طراحی شهری,انجمن طراحی شهری,شهرسازی

فایل شهر های ایران,اسناد فرادست,مقاله نویسی,پاورپوینت

اخبار شهرسازی,اخبار طراحی شهری,همایش شهرسازی,همایش طراحی شهری


تبليغات
-
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دانلود مقالات مجله Cities-سال (2013 -2004 )
#1
همانطوری که مشاهده میکنید اکثر مقالات این مجله ی معتبر غیر رایگان میباشد.ما این امکان را برای اعضای سایت قرار دادیدم تا بدون محدودیت و کاملا رایگان از تمامی مقالات این مجله استفاده کنند.در صورتی که به مقاله ای نیاز داشتید که در لیست نبود لطفا یا در تاپیک یا از طریق پیغام خوصوصی به بنده یا سایر مدیران اطلاع دهید. 



ضمنا توجه داشته باشید که مجله ی Cities یک مجله ی کاملا معتبر و مورد تایید ISI با  Impact Factor 1.728 میباشد همچنین برای مطلع شدن از صحت حرف های بنده میتوانید به سایت مجله ی cities به نشانی *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید* مراجعه کنید.
همینطور در صورتی که نیاز به مقالات مجلات معتبر دیگری داشتید با تیم مدیریت در ارتباط باشید تا شرایط لازم برای دسترسی به مقالات را به صورت کاملا رایگان برای شما فراهم کنند. 


با تشکر 
حسین شربتی


بخش سوم : (Volumes 21 - 30 (2004 - 2013
[تصویر:  22.PNG]


فایل‌(های) پیوست شده
.pdf   10.1016_S0264-2751(12)00198-9-Editorial-Board.pdf (اندازه: 125/11 KB / تعداد دفعات دریافت: 8)
((( بسته های ستاره دار  ))) 


(((  با خرید بسته های ستاره دار میتوانید تمامی مطالب انجمن به همراه مطالب قیمت گذاری شده را بدون محدودیت دانلود کنید )))


برای خرید بر روی لینک زیر کلیک کنید:
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*




پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
[تصویر:  23.PNG]


فایل‌(های) پیوست شده
.001-cities-special-section-on-analysis-and-planning-of-urban-settlements-the-role-of-accessibil   10.1016_J.CITIES.2012.08.001-Cities-special-section-on-Analysis-and-Planning-of-Urban-Settlements-The-Role-of-Accessibil (اندازه: 254/99 KB / تعداد دفعات دریافت: 2)
((( بسته های ستاره دار  ))) 


(((  با خرید بسته های ستاره دار میتوانید تمامی مطالب انجمن به همراه مطالب قیمت گذاری شده را بدون محدودیت دانلود کنید )))


برای خرید بر روی لینک زیر کلیک کنید:
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*




پاسخ
سپاس شده توسط:
#3
[تصویر:  24.PNG]
Abstract

Recently practitioners are approaching spatial and environmental planning by adopting methods and tools drawn from Complexity Science. The strength of these methods is not only apparent in their systemic coherence but also in their capacity to consider a variety of components as a whole system. Given this background, the aim of this paper is to apply a methodology, tested for the Italian insular region of Sardinia, to an analysis of commuter accessibility in the United States through an indicator-based strategy. Spatial measures are applied to study the level of accessibility for commuters at the county level. The analysis provides us with an assessment of the accessibility for U.S. commuters and allows for the consideration of spatial planning objectives for U.S. counties


فایل‌(های) پیوست شده
.rar   1.rar (اندازه: 3/27 MB / تعداد دفعات دریافت: 1)
((( بسته های ستاره دار  ))) 


(((  با خرید بسته های ستاره دار میتوانید تمامی مطالب انجمن به همراه مطالب قیمت گذاری شده را بدون محدودیت دانلود کنید )))


برای خرید بر روی لینک زیر کلیک کنید:
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*




پاسخ
سپاس شده توسط:
#4
[تصویر:  25.PNG]

Abstract
Urban areas benefit from significant improvements in accessibility when a new high speed rail (HSR) project is built. These improvements, which are due mainly to a rise in efficiency, produce locational advantages and increase the attractiveness of these cities, thereby possibly enhancing their competitiveness and economic growth. However, there may be equity issues at stake, as the main accessibility benefits are primarily concentrated in urban areas with a HSR station, whereas other locations obtain only limited benefits.
HSR extensions may contribute to an increase in spatial imbalance and lead to more polarized patterns of spatial development. Procedures for assessing the spatial impacts of HSR must therefore follow a twofold approach which addresses issues of both efficiency and equity. This analysis can be made by jointly assessing both the magnitude and distribution of the accessibility improvements deriving from a HSR project.
This paper describes an assessment methodology for HSR projects which follows this twofold approach. The procedure uses spatial impact analysis techniques and is based on the computation of accessibility indicators, supported by a Geographical Information System (GIS). Efficiency impacts are assessed in terms of the improvements in accessibility resulting from the HSR project, with a focus on major urban areas; and spatial equity implications are derived from changes in the distribution of accessibility values among these urban agglomerations.


فایل‌(های) پیوست شده
.rar   10.1016_j.cities.2011.11.002-Efficiency-and-spatial-equity-impacts-of-high-speed-rail-extensions-in-urban-areas.rar (اندازه: 2/47 MB / تعداد دفعات دریافت: 2)
((( بسته های ستاره دار  ))) 


(((  با خرید بسته های ستاره دار میتوانید تمامی مطالب انجمن به همراه مطالب قیمت گذاری شده را بدون محدودیت دانلود کنید )))


برای خرید بر روی لینک زیر کلیک کنید:
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*




پاسخ
سپاس شده توسط:
#5
[تصویر:  26.PNG]
Abstract

As large cities seek to expand their transit systems to accommodate increasing travel demand, provide alternatives to growing road traffic congestion, and improve accessibility, more research attention has been focused on the land use effects of transit, most notably in the form of transit-oriented development (TOD). Many cities in the USA are starting or expanding rail transit systems with objectives that include more focused economic development near transit stations and along transit corridors. Denver, Colorado is one of the cities that is aggressively expanding its rail transit system and encouraging high-density, mixed-use development in the station areas. This study analyzes TOD data from the Denver Regional Transportation District and the Denver Regional Council of Governments for 0.5-mile areas around current and proposed rail transit stations. Early evidence indicates that the scope of transit-oriented development in Denver is considerable, resulting in nearly 18,000 residential dwelling units, 5.3 million square feet of retail space, 5.4 million square feet of office space, and 6.2 million square feet of medical space within one-half mile of existing or planned transit stations from 1997 to 2010. As one of the critical elements of the regional land use and transportation plan, the rail transit system and the emphasis on transit-oriented development is contributing to an increase in the average density of the Denver urbanized area.


فایل‌(های) پیوست شده
.rar   10.1016_j.cities.2012.08.007-The-reshaping-of-land-use-and-urban-form-in-Denver-through-transit-oriented-development.rar (اندازه: 2/2 MB / تعداد دفعات دریافت: 2)
((( بسته های ستاره دار  ))) 


(((  با خرید بسته های ستاره دار میتوانید تمامی مطالب انجمن به همراه مطالب قیمت گذاری شده را بدون محدودیت دانلود کنید )))


برای خرید بر روی لینک زیر کلیک کنید:
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*




پاسخ
سپاس شده توسط:
#6
[تصویر:  27.PNG]
Abstract

Knowledge production is a complex process in which implicit and explicit knowledge are interwoven. Therefore, knowledge-intensive firms require access to information and the ability to acquire experienced-based knowledge through face-to-face contacts. Network economies and agglomeration economies form a strong theoretical background which explains the externalities within knowledge production. Although relations between networks of cities and agglomeration effects are widely discussed, physical infrastructure and spatial accessibility are still not adequately integrated into the concept of externalities within knowledge production. Nevertheless, physical interaction fosters knowledge creation by making labour forces, greater market areas and remote locations more accessible. This paper introduces a combined framework of physical and non-physical accessibility. Interaction between firms – connectivity – is calculated using the Interlocking Network Model. Physical accessibility is defined by the potential to reach as much of the population as possible within a certain area by air, rail and road transportation. Thus, we quantitatively assess the interrelatedness of modes of transport and the non-physical connectivity of firms. This quantitative framework shows that physical infrastructure, spatial accessibility and the ability of firms to form networks are mutually reinforcing. First results indicate that on the regional scale, access by rail and road are far more important than air access, which in turn is the dominant mode of access for business activities on the global scale. Nevertheless, when taking account of the impact on regional added value, critical mass of population and employment outweighs accessibility and connectivity.


فایل‌(های) پیوست شده
.003-knowledge-creation-in-german-agglomerations-and-accessibility-an-approach-involving-non-phy   10.1016_J.CITIES.2012.07.003-Knowledge-creation-in-German-agglomerations-and-accessibility-An-approach-involving-non-phy (اندازه: 1/88 MB / تعداد دفعات دریافت: 2)
((( بسته های ستاره دار  ))) 


(((  با خرید بسته های ستاره دار میتوانید تمامی مطالب انجمن به همراه مطالب قیمت گذاری شده را بدون محدودیت دانلود کنید )))


برای خرید بر روی لینک زیر کلیک کنید:
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*




پاسخ
سپاس شده توسط:
#7
[تصویر:  28.PNG]
Abstract

This paper introduces a new measure to approach the accessibility of places in the frame of the digital economy. Information and Communication Technologies (ICTs) and the Internet are not equally spread around places and this heterogeneity affects spatial configuration. Despite the wide societal changes due to ICTs and the extensive interest in accessibility studies, these two themes have not yet come together in order to study the digital accessibility (DA) of places. Adopting an infrastructural perspective and a potential accessibility framework, a DA measure – embedding different types of impedance distance functions – is calculated for cities in Europe. Spatial Interaction Model and Complex Network Analysis are employed to calibrate and validate the DA results. The outcome of this approach is a new urban hierarchy which reveals a core-periphery pattern in Europe owing to digital accessibility.


فایل‌(های) پیوست شده
.rar   10.1016_J.CITIES.2012.03.001-Accessibility-of-cities-in-the-digital-economy.rar (اندازه: 558/99 KB / تعداد دفعات دریافت: 1)
((( بسته های ستاره دار  ))) 


(((  با خرید بسته های ستاره دار میتوانید تمامی مطالب انجمن به همراه مطالب قیمت گذاری شده را بدون محدودیت دانلود کنید )))


برای خرید بر روی لینک زیر کلیک کنید:
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*




پاسخ
سپاس شده توسط:
#8
[تصویر:  29.PNG]
Abstract

Taking Beijing as a case study, this paper analyses new trends in peri-urbanisation and the city’s planning responses after 2000 in China. The results of the analysis show that the percentage of temporary migrant residents continues to grow in the peri-urban region and the social inequalities in relation to quality of life between local people and migrants have increased there. In particular, there is a concentration of thousands of young and well-educated migrants in the peri-urban region, resulting in a new kind of urban slum. Sprawling development still dominates Beijing’s fringe. New planning policies related to an urban–rural integration strategy have played a positive role in improving living conditions in rural areas and reducing the social and economic gaps between urban and rural areas in the peri-urban region. However, planning in the peri-urban region is still facing new challenges due to vertically and horizontally fragmented management, growing market forces, and social discrimination caused by the remnants of the hukoumechanism. This suggests that it will not be easy to achieve the planning goal of urban–rural integration and harmony society unless further actions are taken to enhance political capacity of planning system in Beijing. The capacity-building of planning should be facilitated if institutional innovations can be made in arrangements of power, rights, public resources, accountability, and legitimacy in the planning system.


فایل‌(های) پیوست شده
.rar   10.1016_j.cities.2011.12.008-Too-complex-to-be-managed-New-trends-in-peri-urbanisation-and-its-planning-in-Beijing.rar (اندازه: 1/03 MB / تعداد دفعات دریافت: 1)
((( بسته های ستاره دار  ))) 


(((  با خرید بسته های ستاره دار میتوانید تمامی مطالب انجمن به همراه مطالب قیمت گذاری شده را بدون محدودیت دانلود کنید )))


برای خرید بر روی لینک زیر کلیک کنید:
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*




پاسخ
سپاس شده توسط:
#9
[تصویر:  30.PNG]
Abstract
As an expression of the state-directed vision for local urban development, China’s master plans are required by the state to provide effective guidance for local spatial land use and socioeconomic development. Using an institutionalist analytical framework, this paper examines China’s master plan mechanism, investigates the discrepancy between master plans and the reality of urban development, and explores obstacles to the implementation of master plans and reasons for the reality of urban development. By employing a case study research strategy, focused upon Nanjing, the study concludes that the master plan has been an approach for local state to realize its interests in economic growth and city competitiveness; that for the best possible pro-growth coalitions, compromises and tradeoffs are reached between central government, local state and various agents in plan making and implementation; that local state now has to handle a diverse set of heterogeneous agents with plural interests at lower levels in the planning process; and that the practice of plan adjustment for alleviating the tension between planning and market forces, and for facilitating effective pro-growth partnerships between local state and other economic agents, argues for more inclusive approaches than what conventional master plans have taken.


فایل‌(های) پیوست شده
.010-master-plan-plan-adjustment-and-urban-development-reality-under-china-s-market-transition-a   10.1016_J.CITIES.2011.12.010-Master-plan-plan-adjustment-and-urban-development-reality-under-China-s-market-transition-A (اندازه: 2/22 MB / تعداد دفعات دریافت: 0)
((( بسته های ستاره دار  ))) 


(((  با خرید بسته های ستاره دار میتوانید تمامی مطالب انجمن به همراه مطالب قیمت گذاری شده را بدون محدودیت دانلود کنید )))


برای خرید بر روی لینک زیر کلیک کنید:
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*




پاسخ
سپاس شده توسط:
#10
[تصویر:  31.PNG]
Abstract

Guangzhou has experienced a pattern of dual-track urbanization since economic reforms began in the 1980s. Industrialization and an increasing population have caused the city to relocate jobs and housing to the suburbs. Simultaneously, town governments have developed township and village enterprises (TVEs) and built affordable housing in villages. TVEs have become major industrial processing centers, and the towns that house them have seen the emergence of co-location effects whereby migrant workers become concentrated in urban villages and live near TVEs to optimize their commuting time. It is argued that these co-location adjustments are heavily influenced by institutional policies. This paper reports the results of two surveys, the first a questionnaire survey administered in ShijingTown and the second comprising a series of in-depth interviews carried out in two of Shijing’s urban villages. The results show that a high proportion of the respondents worked and lived in ShijingTown or one of the research villages. Most respondents spent a short time commuting to work. The results also suggest that the pattern of co-location among migrant workers and TVEs observed here reflects the desire to optimize commuting time. Some respondents noted that they had relocated to the research villages because they were ineligible to apply for public housing due to thehukou system.


فایل‌(های) پیوست شده
.011-dual-track-urbanization-and-co-location-travel-behavior-of-migrant-workers-in-new-towns-in-   10.1016_j.cities.2011.12.011-Dual-track-urbanization-and-co-location-travel-behavior-of-migrant-workers-in-new-towns-in- (اندازه: 1/59 MB / تعداد دفعات دریافت: 1)
((( بسته های ستاره دار  ))) 


(((  با خرید بسته های ستاره دار میتوانید تمامی مطالب انجمن به همراه مطالب قیمت گذاری شده را بدون محدودیت دانلود کنید )))


برای خرید بر روی لینک زیر کلیک کنید:
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*




پاسخ
سپاس شده توسط:
 


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  دانلود مقالات مجله Cities-سال2016 all4city 10 4,175 ۱۳۹۴/۱۲/۰۲، ۰۴:۴۷ ب.ظ
آخرین ارسال: setare
  دانلود مقالات مجله Cities-سال (2016 -2014 ) all4city 23 9,566 ۱۳۹۴/۱۰/۱۷، ۰۷:۴۱ ق.ظ
آخرین ارسال: all4city
  دانلود مقالات مجله Cities-سال (2014 -2013 ) all4city 8 3,327 ۱۳۹۴/۱۰/۱۶، ۰۴:۱۱ ب.ظ
آخرین ارسال: all4city
  دانلود مقالات مجله Cities-سال (2003-1994) all4city 13 3,771 ۱۳۹۴/۱۰/۱۳، ۰۸:۴۸ ق.ظ
آخرین ارسال: all4city
  دانلود مقالات مجله Cities-سال (1983 - 1993) all4city 16 3,867 ۱۳۹۴/۱۰/۱۳، ۰۷:۰۹ ق.ظ
آخرین ارسال: all4city

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

درباره همه برای شهر

،انجمن همه برای شهر با این باور شکل گرفت که تولید و توزیع اطلاعات، مهم‌ترین ابزار توسعه‌یافتگی در جامعه‌ی جهانی امروز است،این گروه فعالیت خود را عملاً در اسفند ماه سال 90 آغاز کرد، گروه تخصصی همه برای شهر در آغاز، فعالیت خویش را بر چند محور عمده متمرکز کرد:فعالیت های اموزشی،کارتیمی،پروژه های اجرایی و عملیاتی و همچنان به کار خود ادامه خواهد داد امید است روزی جامعه ی شهری و روستایی کشور عزیزمان را در رفاه کامل ببینیم